» » Bot berisi 1 tan dadah terdampar

GAMBAR menunjukkan bot berisi bungkusan-bungkusan ganja seberat 1 tan yang terdampar di sebuah pantai popular di Malibu, Los Angeles kelmarin.
LOS ANGELES - Sebuah bot penyeludupan dadah berisi kira-kira satu tan ganja ditemui terdampar di sebuah pantai berhampiran lokasi luncur ombak popular di Malibu, California kelmarin, kata seorang jurucakap sherif wilayah Los Angeles.

Jurucakap berkenaan, Timbalan Sherif Joseph Baclawski berkata, kenderaan air yang dikenali sebagai bot panga itu ditemui di pantai Leo Carillo yang popular dalam kalangan peluncur ombak tempatan.

Menurut Baclawski, sebanyak tiga orang yang dikesan berada dalam lingkungan 800 meter dari bot itu telah ditahan untuk soal siasat.

"Pada kebiasaannya, mereka (penyeludup dadah) mendarat di pantai-pantai terpencil dan pada waktu malam," kata Baclawski.

"Penemuan ini bermakna sesuatu tidak kena berlaku sama ada enjin bot mereka rosak atau mereka kehabisan makanan dan air," tambahnya.

Sejak dua tahun lalu, pihak berkuasa telah menangkap kira-kira 1,300 orang dan merampas lebih 200 kenderaan air serta menemui lebih 61,235 kilogram dadah pelbagai jenis di sepanjang perairan di antara sempadan Mexico dan bandar Rancho Palos Verdes di sini. - Reuters

About Admin

Arkib Terkini merupakan sebuah portal yang menyampaikan informasi menyeluruh kepada anda.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply