» » Permohonan penempatan murid Tahun Satu bagi 2015/2016 dibuka hingga 31 Mac

(Foto/ddyt)

KUALA TERENGGANU - Permohonan penempatan murid Tahun Satu bagi sesi persekolahan 2015 dan 2016 kini mula dibuka kepada ibu bapa dan penjaga kanak-kanak tersebut dan akan berakhir pada 31 Mac ini.

Timbalan Pengarah Pendidikan Negeri, Hashim Mohd. Zin berkata, semua permohonan penempatan kanak-kanak masuk ke sekolah rendah hanya boleh dibuat seawal dua tahun sebelum kanak-kanak itu bersekolah bagi mereka yang lahir dari 2 Januari 2008 hingga 1 Januari 2009 bagi sesi persekolahan 2015.

"Manakala kanak-kanak yang lahir dari 2 Januari 2009 hingga 1 Januari 2010 pula boleh mendaftar untuk sesi persekolahan tahun 2016.

"Dokumen yang perlu dibawa bersama oleh ibu bapa atau penjaga ialah sijil lahir kanak-kanak (salinan asal dan salinan fotostat) dan bil elektrik, air atau telefon sebagai bukti tempat tinggal," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Katanya, bagi permohonan penempatan kanak-kanak cacat penglihatan, pendengaran dan terencat akal yang ringan (masalah pembelajaran), mereka perlu menjalani pemeriksaan doktor sebelum didaftarkan. - Bernama

About Admin

Arkib Terkini merupakan sebuah portal yang menyampaikan informasi menyeluruh kepada anda.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply